محل ثبت : تهران
سال ثبت : 1391
مشاهده سایر اختراعات علی یداللهی
دستگاه آزمون افت فشار هواي ورودي به خودرو سيستم ورودي هوا يكي از موثرترين قسمتهاي موتور ميباشد كه بر عملكرد موتور، ميزان مصرف سوخت و آلاينده هاي توليدي تاثير زيادي ميگذارد. به طور معمول طول كلي سيستم ورودي هوا در خودرو ميتواند به بيش از يك متر برسد و عبور هوا از اين مسير باعث افت فشار آن مي شود. محاسبه افت فشار در سيستم هواي ورودي به اتومبيل بسيار با اهميت است زيرا افت فشار بر روي توان و راندمان اتومبيل اثر مي گذارد و با افزايش افت فشار راندمان اتومبيل كاهش يافته، همچنين مقدار آلودگي ها افزايش مييابد. دستگاه آزمون افت فشار مجموعه ورودي هوا، قابليت اندازهگيري افت فشار در مجموعه ورودي هواي خودروهاي مختلف را دارد و با نتايج دقيقي كه در اختيار ما قرار ميدهد، امكان مقايسه سيستم هاي ورودي هواي مختلف را فراهم م يكند و اين گامي مهم در جهت بهبود اين سيستمها و در نتيجه افزايش بازده موتورهاي احتراقي خواهد بود. اين دستگاه، شرايطي همچون شرايط كاركرد طبيعي مجموعه ورودي هوا بر روي خودرو را فراهم م يآورد و قابليت ايجاد جريان هوا با دبي و سرعت مختلف را دارد و نتايج بدست آمده آن از دقت و قابليت اطمينان قابل قبولي برخوردار هستند. دستگاه آزمون به صورت دو تكه طراحي شده، قسمتي ثابت كه منيفولد هوا بر رويش نصب ميشود و قسمتي متحرك كه لوله هاي هوا بر روي آن قرار ميگيرند. قسمت ثابت شامل كمپرسور ،فشارسنج حالت ناپايدار، جريان سنج سيم داغ، اريفيس متر و دماسنج ميباشد كه در كنار هم نصب شده و يك مجموعه مجزا را به وجود مي آورند كه به صورت ثابت بر روي زمين قرار ميگيرد. در اين قسمت ورودي كمپرسور به يك لوله متصل ميشود كه بر روي آن تجهيزات اندازهگيري فشار، دما و سرعت هوا نصب شده است، منيفولد مجموعه ورودي هوايي كه بايد تست روي آن انجام شود، به اين لوله متصل مي شود . در محل خروجي كمپرسور نيز يك لوله نصب شده كه هواي خروجي از كمپرسور را به يك محفظه آرامش منتقل مي كند. محفظه آرامش به صورت يك استوانه از جنس پلاستيك بوده كه وظيفه آرام سازي جريان خروجي از كمپرسور به منظور اندازهگيري دبي و دماي آن را بر عهده دارد. جريان هوا پس از عبور از محفظه آرامش وارد لوله ديگري شده كه پراب دستگاه سرعت سنج سيم داغ بر روي آن نصب شده است.